Status Facebook

Rengkuhlah aku dalam sujudku Ya Rabb, liputilah aku dalam hangatMu, leburlah aku dalam maknaMu. Biarlah segala tiada berupa, sebab sungguh pun kini aku tersiksa, merana. Merana akibat rindu tiada bersudah. Biar kutangisi seruanMu. Biar.

Saya menjadikan puisi singkat ini sebagai status Facebook saat saya sedang kehilangan kuasa atas diri saya sendiri dan membiarkan emosi mengambil alih. Saya bahkan tidak mengenal diri saya sendiri waktu itu. Tapi, saya rasa, puisi ini cukup bagus. Hehe…

Status Facebook

Tinggalkan Balasan

